Dieses Blog durchsuchen

Montag, Februar 09, 2009

Dinosaurs in Korea! (Updated)




German below, Deutsch unten!

ENGLISH:

Jojo island, South Korea has a rampant dinosaur problem, as the following images are showing. All were taken in a dinasour park somewhere on the island. We were chased out of the tour bus, had to walk in a crowd (heads lowered and hands hooked to lower arms Chinese/Taiwan style) and had to tip toe behind the tour guard. No time for questions, sometimes they were manhandling us to assume pre-designated positions at scenic locations. Hurry up! Bus motor is running! No idea what that city was called or where it was.

and...

and of course...

...



All photos: Ludigel

You can see pratically only Korean cars in Korea, with sometimes monsterous-looking chrome front grills. Foreign cars are very expensive, have 100% import tax and there seems to be some kind of social stigma about driving a non-Korean car. Korean cars are the best of the world, that's what they seem to think in Korea. Well, of course. Of course. Yes. No doubt. Mei wenti. I like the white one. I also like my Korean fridge. Hey wait, I am a cynical dude at times, of course there are some real attractive Korean cars. Really. Trust me.

[EDIT: Germany needs to sell cars. A lot of cars. So see the statements above in the light of that...]

[Addition] I couldn't understand why the Koreans are growing so many hedges in the countryside, they are where ever you look. Finally I understood, green tea! See images below, also that of the green tea ice.


GERMAN, Deutsch:

Saurier mit vier Beinen und auch vier Rädern sieht man in Korea viel, ausländische Autos gibt es so gut wie nicht dort, wegen Importsteuer von 100% und vielleicht auch aus Prinzip. Endlich mal ein Land ohne Toyotas und das Mitten in Asien!

Jedenfalls bewegen die Jijo-Koreaner ihre Autos auf breiten, sauberen Straßen in preußisch-disziplinierter Fahrweise ohne wildes Gehupe und Spurgehupfe, bravo, da können meine Taiwanesen noch die nächsten 50 Jahre von lernen...

Diese verdammten Mopeds wie in Taiwan gab es auch nirgens, bravo! Man merke sich meine Worte, erst wenn das Prekariat und pickelige Teenager die einzigen sind, die Mopeds fahren, wird Taiwan Lebensqualität nach westlichem Standard bieten (womit ich nichts gegen Leute in prekärer Lage gesagt haben will).

Verwirrung löste dann eine Fahrts über die übrigens Deutschland recht ähnliche geflegte Feld-, Wald- und Wiesenlandschaft aus. Wozu züchten die blos so viele grüne Hecken? Hecken, Hecken, soweit das Auge reichte. Gut aber, keinerlei Müll flog herum, nicht wie in Nordtaiwan, wo Natur entweder als Müllhalde, Bauplatz oder Parkplatz dient (irgendwann bringe ich mal den vorbereiteten "Müll in meiner Nachbarschaft [in Taiwan]"-Artikel, der seit einem Jahr oder so auf meiner Festplatte lauert.

Dann begriff ich: "Grüner Tee!", da fiel mir der Kandis von den Augen. Die jungen Damen hier reichen leckeres Grünteeeis, womit wir beim Thema wären. Koreaner sehen völlig anders als Taiwanesen aus, mir völlig unverständlich, wie ich früher Ähnlichkeiten zu sehen glaubte. Wir betrachten uns die Koreaner, beschränkt auf die Koreanerinnen aus Zeitgründen (hust) später noch genauer.


Previous Jijo post

Keine Kommentare: